Enhetschef till serviceresor och servicecenter (vikariat)

Serviceresor och servicecenter, Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Är du intresserad av att arbeta med utveckling och förändring? Värderar du ett hållbart samhälle högt och gillar du att ligga i framkant? Vi söker dig som vill vara med och påverka! 

Om oss

Region Sörmland har i uppdrag att vara den regionala kollektivtrafikmyndigheten i länet och ansvarar för den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, både för allmän och särskild kollektivtrafik.

Uppdraget ska utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Länets kommuner har i varierad omfattning överlämnat ansvar till regionen att upphandla och bedriva trafik och är viktiga samarbetspartners till oss. Kopplat till detta uppdrag har även regionen ansvaret att bedriva ett samordnat servicecenter för regionens invånare med uppdrag att tillhandahålla kundservice både inom allmän och särskild kollektivtrafik. 

Verksamheten ingår som en del av verksamhetsområde hållbar regional utveckling som också har som huvudansvar att arbeta för regional utveckling inom näringslivsfrågor, kompetensförsörjning, infrastruktur och folkhälsa. 

Inom serviceresor och servicecenter erbjuder vi dig en social arbetsplats och förmåner såsom flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Tjänsten är placerad centralt i Eskilstuna och är ett vikariat. Den första månaden planerar vi att du ska få en god introduktion och nuvarande enhetschef finns tillgänglig i verksamheten men ansvarar under ditt vikariatet för ett utvecklingsprojekt. 

I ditt dagliga arbete samarbetar du nära servicecenters tre teamledare, kundkoordinatorer, kvalitetsutvecklare och chefer för kringliggande enheter. Rapporteringen av ditt uppdrag sker till verksamhetschefen för serviceresor och servicecenter. Tillsammans följer ni upp verksamheten både på kort-och lång sikt. 

Dina arbetsuppgifter

Vill du vara med och utveckla servicen och tjänsterna för våra kunder inom både allmän och särskild kollektivtrafik? Vi söker dig som vill leda, utveckla och följa upp vår enhet servicecenter som tillhandahåller trafikupplysning och information, bokar resor, administrerar kundsynpunkter samt samordnar och planerar delar av trafiken. 

Vi erbjuder medborgarna en dygnet-runt-verksamhet med målsättningen att servicecenter ska karaktäriseras av hög servicekänsla, tillgänglighet och ett professionellt bemötandande. Våra fastställda servicenivåer är en viktig indikator för att erbjuda medborgarna goda svarstider men kvalitén är det som främst ska genomsyra vårt dagliga arbete. Servicecenter består av cirka 40 medarbetare exklusive timanställda fördelat på rollerna teamledare, säljare, kundkoordinatorer, kvalitetsuppföljare, trafikledare och kundservicemedarbetare. Som enhetschef för Servicecenter har du personalansvar och ansvarar för att gällande lagar, avtal och övriga styrande dokument följs. Du genomför regelbundna schemalagda arbetsplatsträffar för planering, delaktighet, information och kommunikationsspridning. Utöver personalansvaret har du budgetansvar där du löpande genomför ekonomisk uppföljning och analyser samt tillhandahålla underlag och prognoser till delårsrapport, verksamhetsplan och ledningsgruppsmöten. I våra chefriktlinjer ingår även verksamhets-, utvecklings-, informations- och kommunikationsansvar. 

Din kompetens

Vi vill att du har arbetat några år inom kundservicesektorn och har varit chef eller haft annan ledande roll i minst något år där både personal-, budget- och verksamhetsansvar ingått. Du har erfarenhet av att leda och delta i förbättringsarbete och är van att samverka med olika aktörer och att arbeta genom andra. Självklart har du god vana av att använda moderna IT-verktyg i ditt dagliga arbete och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kan självständigt planera, strukturera och prioritera ditt eget, och i vissa fall dina medarbetares, arbete. 

Vi söker dig som brinner för god kundservice och som lockas och utmanas av utvecklings- och förbättringsarbete med målet att skapa ännu bättre service och kundnytta. Du arbetar målfokuserat och tar initiativ till förändring och utveckling inom ramarna för ditt uppdrag. Du har lätt för att samarbeta och har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är trygg i ditt ledarskap och ser medarbetarna som en viktig resurs. Vidare är du trygg även som individ och klarar av att hantera kritik, konflikter och andra prövningar som kan uppstå. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform

Tidsbegränsat vikariat, heltid, januari-september 2021.

Information om tjänsten lämnas av

Verksamhetschef serviceresor och servicecenter Hanna Bergström, 0155-26 59 51.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på servicecenter!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-09-30.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner

Följ oss gärna på Facebook

Förvaltning:
Hållbar regional utveckling

Kommun:
Eskilstuna

Referensnummer:
RHRU-20-019

Arbetstid:
Tidsbegränsad, 100%, Tillträde 2021-01-01 till 2021-09-30

Publicerat:
2020-09-15

Sista ansökningsdatum:
2020-09-30

Annonsansvarig:
Platsannonsering

Sök jobb Tillbaka till lediga jobb