16 mars 2023

Vi hjälper din arbetsplats att bli cykelvänlig!

Genom satsningen ”Cykelvänligast”, där Region Sörmland är en aktör, kan du kostnadsfritt ta del av stöd, inspiration och rådgivning för att bli en mer cykelvänlig arbetsplats.

Nu kan du som arbetsgivare i Sörmland följa Region Sörmlands exempel och bli en mer cykelvänlig arbetsplats!

- För oss är det viktigt att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att kunna cykla till jobbet. Vi vet att cykling har så många fördelar, säger Johanna Lindell, regionens kontaktperson för initiativet Cykelvänligast.

Bra för både hälsa och miljö

Friskare medarbetare, lägre stressnivåer, stärkt miljöprofil och stark konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Det är några av fördelarna med att vara en cykelvänlig arbetsplats. Många arbetsplatser vill göra det enklare för sina medarbetare att cykla till och från jobbet, men vet kanske inte hur de ska gå tillväga.

Så här anmäler du din arbetsplats

Genom att gå med i Cykelvänligast får du som arbetsgivare tillgång till ett nätverk där du kan inspireras och få stöd.
Anmäl din arbetsplats på projektet Cykelvänligast webbsida.

Cykelvänligast är en satsning av Cykelfrämjandet och Svenska Cykelstäder i samarbete med bland andra Region Sörmland och Eskilstuna kommun. Syftet är att stötta arbetsplatser att göra det lätt för sina medarbetare att cykla till, från och i jobbet.

7KDA