5 augusti 2024

Inte dags för vaccination mot covid, än!

De senaste dagarna har påminnelser om att boka tid för vaccination mot covid-19 gått ut från regionens vårdcentraler. Påminnelsen stämmer inte, än är det inte dags att boka tid.

Höstens vaccinationsinsats mot covid-19 startar inte riktigt än. Påminnelserna har skickats ut automatiskt på grund av en inställning i systemet som inte tagits bort.

– Vi ber om ursäkt för den förvirring som kan uppstå men har nu hanterat inställningen och inga fler påminnelser kommer skickas ut innan det är dags. Vi är tacksamma över att problemet kunde lösas snabbt och smidigt, säger Eva Faltin, systemförvaltare på Region Sörmland.

Tidigare uppgift om att påminnelser skulle fortsätta skickas ut till och med oktober stämmer inte.

Du som har fått ett meddelande om att boka tid för vaccination mot covid-19 redan nu ska bortse från meddelandet.

Mer information om höstens vaccinationer kommer längre fram. Läs mer om höstens rekommendationer för vaccination mot covid-19 på Folkhälsomyndighetens webbplats.

1WA7