Läkekraft görs av Hannelore Musch, Björn Lundahl och Sara Hed.

20 juni 2024

Ny podd om sjukdomar och läkemedel

Podden ”Läkekraft” ger förebyggande tips men också råd om hur du själv kan hantera din sjukdom.

Region Sörmlands nya podd "Läkekraft" görs av informationsläkarna Björn Lundahl och Hannelore Musch samt informationsapotekaren Sara Hed.

– Syftet med podden är att ge en djupare kunskap om olika sjukdomar, tillstånd och läkemedel, säger Björn Lundahl.

Genom att det är olika medicinska kompetenser som gör och medverkar i podden kommer den att kunna beskriva sjukdomar och tillstånd och sen koppla läkemedel till sjukdomarna.

– Vi vill med podden hjälpa sörmlänningarna att kunna förebygga sjukdomar men också ge dem kunskap att själva kunna hantera sjukdomen när det är möjligt, säger Sara Hed.

Poddens första avsnitt handlar om TBE ur olika aspekter och där medverkar smittskyddsläkare Malin Enarsson, smittskyddssjuksköterska Marita Graff och infektionsläkare Joakim Lundvik.

Du hittar "Läkekraft" och Region Sörmlands andra poddar här på regionsormland.se

Q33W