8 augusti 2022

Pride i Vingåker och Katrineholm

Lördag 13 augusti och lördag 20 augusti är det prideparad i Vingåkersbygden och Katrineholm. Region Sörmland kommer att delta och gå i paraden.

Lördag 13 augusti (v32) är det pridetåg i Vingåker och lördag 20 augusti (v33) är det pridetåg i Katrineholm. Regionen kommer gå i paraden och kommer att ha en flagga att gå bakom. Alla är välkomna att gå med i pridetåget. Kom du med, precis som du är!

Vingåkersbygden prideparad: Lördag 13 augusti

Samling i Tennisparken kl. 13.45, sen går vi gemensamt mot slottet. Där avslutas det med lite underhållning.

Katrineholm prideparad: Lördag 20 augusti

Samling kl 12.30 Ungdomshus Perrongen. Parad till Stadsparken, ankomst ca 14.15.

Pride 2022

Du har rätt att vara dig själv är budskapet när Region Sörmland deltar i Pride 2022. Region Sörmland har sedan 2009 deltagit i Pridearrangemang runt om i länet som en del i regionens arbete med att respektera, skydda och uppfylla HBTQI-personers rättigheter.

Mer information om hur vi jobbar med HBTQI-frågor hittar du här!

Innehållsansvarig: Katarina Östergren
DF84