Biträdande vårdenhetschef/bemanningsassistent till akutvårdsavdelningen

Akutkliniken Mälarsjukhuset Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss

Akutvårdsavdelningen (AVA) är en akutvårdsavdelning med 34 vårdplatser som främst tar emot patienter som beräknas behöva kort vårtid. Patienterna som vårdas hos oss kan tillhöra klinikerna medicin, kirurgi, ortopedi eller infektion. Avdelningens grunduppdrag är att dygnet runt övervaka, utreda, behandla och i möjligaste mån även färdigbehandla de patienter som vistas här. Vi har även intermediärvårdsplatser integrerat på AVA, vilka har som syfte att tillgodose vården av svårt sjuka patienter som inte uppfyller ett intensivvårdsbehov. Dessa fyra vårdplatser är bemannade dygnet runt med vår egen personal efter genomförd internutbildning.

Hos oss arbetar du tillsammans med sjuksköterskor och undersköterskor, samt andra professioner som är delaktiga i patientens vård, såsom läkare, paramedicinsk personal och medicinska sekreterare.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer vara en av två medarbetare som arbetar 50 % som biträdande vårdenhetschef och 50 % som bemanningsassistent. Du är direkt underställd vårdenhetschefen och arbetar nära och i samverkan med denne kring personal, ekonomi och arbetsmiljö. Är drivande i utvecklingsfrågor och arbetar systematiskt med utvecklingsarbete. Tillsammans med vårdenhetschefen kommer du ansvara för att bemanningen på akutvårdsavdelningen uppfylls för så väl lång som på kort sikt. Som bemanningsassistent hanterar du akut frånvaro i personalgruppen, schemafrågor i personalsystemet Heroma, registrerar frånvaro, ledigheter, rättning av flextid m.m. Du bistår vid introduktion av ny personal, sköter planering av introduktionspass, hjälper till vid planering av utbildningar beträffande personal och schematekniska frågor.

Din kompetens

Du är intresserad av förändringsarbete, chef- och ledarskapsfrågor samt är samverkansinriktad. Du har lätt för att kommunicera och du kan bygga bra och förtroendefulla relationer med din omgivning. Du har förmågan att stimulera och engagera dina medarbetare och vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Du trivs med att ha många bollar i luften, och med datorn och telefonen som ditt främsta arbetsredskap hanterar du akuta situationer likaväl som du har en strategisk förmåga. Du är serviceinriktad, en problemlösare och ansvars- och initiativtagande person. Önskvärt är om du har erfarenhet av personalplanering och/eller erfarenhet av eller utbildning i Heroma, samt kunskap i Allmänna bestämmelser (AB). Vi ser gärna att du har erfarenhet från ledarskap och erfarenhet från vårdyrket i form av legitimerad sjuksköterska. Vid anställning kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad

Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av

Vårdenhetschef Sofie Saamel, 016-10 43 72.
Bitr. vårdenhetschef Inger Klahr, 016-10 43 92.
Fackliga företrädare söks via växel 016-10 30 00.

Kom och jobba hos oss på akutvårdsavdelningen!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2019-03-24.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner

Följ oss gärna på Facebook

Förvaltning:
Mälarsjukhuset

Kommun:
Eskilstuna

Referensnummer:
RMSE-19-056

Arbetstid:
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse

Publicerat:
2019-02-27

Sista ansökningsdatum:
2019-03-24

Annonsansvarig:
Platsannonsering

Sök jobb Tillbaka till lediga jobb