Sjuksköterska som hjälpmedelskonsulent till hjälpmedelscentralen
Hjälpmedelcentralen, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder regionen och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättning. Hjälpmedelscentralen ingår i Regions Sörmlands division medicinsk service och drivs i samverkan mellan regionen och länets kommuner. Den huvudsakliga verksamheten ligger i Eskilstuna med filialer i Katrineholm och Nyköping.
Vi är organiserade i fyra sektioner (hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, lager och logistik samt administration) och är ca 80 medarbetare tillsammans. Alla har ett stort engagemang för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet för länets invånare.
En av våra hjälpmedelskonsulenter går snart i pension och vi söker nu en ersättare. Konsulentgruppen består av 18 personer med olika bakgrund och kompetens vilket gör att vi kompletterar varandra och hjälps åt. Vi är måna om ett öppet och positivt klimat och att ha roligt tillsammans.
Tjänsten kommer att vara placerad på hjälpmedelscentralen i Eskilstuna.
Dina arbetsuppgifter
Som hjälpmedelskonsulent använder du ditt kunnande och din erfarenhet för att hitta lösningar tillsammans med förskrivare och brukare. Du arbetar konsultativt och ger förskrivare expertstöd kring hjälpmedel. En stor del av arbetstiden är administrativ och du trivs därmed att jobba vid dator och via telefon.
Du kommer att arbeta med medicinska behandlingshjälpmedel. Det innebär hjälpmedel så som t.ex. andningshjälpmedel, infusionspumpar, kompressionsutrustning och epilepsilarm.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Sakkunnig inom ett specifikt hjälpmedelsområde som t.ex. andningshjälpmedel.
- Informera, utbilda och ge råd till förskrivare både via telefon och vid utprovningar.
- Ansvara och hålla i förskrivarutbildningar.
- Medverka vid sortimentsurval och upphandlingar.
- Följa utvecklingen inom ditt område.
Arbetstiden är förlagd till kontorstider mån-fre.
Din kompetens
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har några års klinisk erfarenhet inom yrket. Det är meriterande om du har jobbat med medicinska behandlingshjälpmedel och kanske även varit förskrivare av dessa. Har du dessutom jobbat med barn så är det en värdefull kompetens.
Du lockas av att ta ett steg tillbaka från den direkta patientkontakten och önskar nu ta en mer konsultativ roll och jobba främst mot förskrivarna i Sörmland. Då övervägande del av dina arbetsuppgifter är administrativa så är det meriterande med kunskap och erfarenhet av officepaketet och att du har lätt att formulera dig i tal och skrift.
Du jobbar utifrån ett strukturerat arbetssätt, vill erbjuda en hög service, har god förmåga att arbeta självständigt, men ser också samarbete som en självklarhet för att nå bästa resultat.
Uppdraget är länsövergripande och innebär en del resor och därför är B-körkort ett krav.
Meriterande om du har kunskap i förskrivningssystemet Websesam.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde 2024-02-01 eller enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Annelie Söderbäck, 072-148 08 34.
Hjälpmedelskonsulent Birgitta Börjesson, 016-10 53 48.
Facklig företrädare söks via kontaktcenter 016-10 30 00.
Kom och jobba hos oss inom hjälpmedelsverksamheten!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-10-12
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner
Följ oss gärna på Facebook
- Förvaltning:
- Hälso- och sjukvården
- Kommun:
- Eskilstuna
- Referensnummer:
- RLSV-23-686
- Arbetstid:
- Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse
- Publicerat:
- 2023-09-15
- Sista ansökningsdatum:
- 2023-10-12
- Annonsansvarig:
- Platsannonsering