Teamledare Mälartåg kundservice

Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss

Region Sörmland har i uppdrag från Mälardalstrafik att driva och bemanna Mälartåg kundservice sedan december 2021. Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framförallt med tåg.

Mälartåg kundservice är en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av verksamhetens viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att nå fastställda kvalitets- och servicenivåer. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.

Dina arbetsuppgifter

Som teamledare hos oss ska du säkerställa den dagliga driften. Du ska vara ett stöd  i det operativa arbetet där du även ingår. Du ska stötta i frågeställningar kopplat till arbetssätt och rutiner. Tillsammans med teamledarkollegor ligger ansvaret för schemaläggning, bemanning och arbetsfördelning. Du ska leda medarbetare till att nå uppsatta service- och kvalitetsmål, samt att våra kundlöften efterlevs. I arbetet ingår även att ta fram och upprätthålla rutiner, vara delaktig i framtagande av utbildningsmaterial  samt hålla utbildning och handledning av nya medarbetare. 

Som teamledare går du på ett rullande schema med tiderna 6:00-15:30, 7:00-16:30 och 8:30-18:00 vardagar, samt 8:00-15:00 var tredje helg. Dina arbetstider kan dock komma att förändras i takt med att verksamheten utvecklas. Förläggningen av arbetet sker i våra lokaler i Eskilstuna, måndag-söndag, årets alla dagar.

Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt flera års arbetslivserfarenhet. Ett krav är att du har minst ett års dokumenterad ledarskapserfarenhet. 
Du ska tidigare ha arbetat med kundkontakt och meriterande är erfarenhet inom området kundservice/kundtjänst. 

Du är självgående, lojal och har stor ansvarskänsla. Som person besitter du personlig mognad vilket visar sig genom ett gott ledarskap och god samarbetsförmåga. Du är serviceinriktad, professionell, strukturerad och sätter kunden i fokus genom god kommunikation.  Viktigt är att du är genuint intresse av att utveckla andra människor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

För tjänsten krävs det att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift, samt god kunskap i det engelska språket. Du trivs bra med att arbeta med varierande arbetsuppgifter i ett öppet kontorslandskap.

Känner du igen dig i beskrivningen så är du kanske den person vi söker? 

Anställningsform

Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av

Biträdande enhetschef, Caroline Hellberg, caroline.hellberg@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Mälartåg kundservice! 


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-04-28.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner

Följ oss gärna på Facebook och Instagram

Förvaltning:
Hållbar regional utveckling

Kommun:
Eskilstuna

Referensnummer:
RHRU-24-010

Arbetstid:
Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse

Publicerat:
2024-03-28

Sista ansökningsdatum:
2024-04-28

Annonsansvarig:
Platsannonsering

Sök jobb Tillbaka till lediga jobb