Sjuksköterska som hjälpmedelskonsulent till hjälpmedelscentralen

Hjälpmedelcentralen, Eskilstuna

Om oss

Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder regionen och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättning. Hjälpmedelscentralen ingår i Regions Sörmlands division medicinsk service och drivs i samverkan mellan regionen och länets kommuner. Den huvudsakliga verksamheten ligger i Eskilstuna med filialer i Katrineholm och Nyköping.

Vi är organiserade i fyra sektioner hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, lager och logistik samt administration och är ca 80 medarbetare tillsammans. Alla har ett stort engagemang för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet för länets invånare.
Vi söker nu en hjälpmedelskonsulent med ansvar för medicinska behandlingshjälpmedel. Konsulentgruppen består av 18 personer med olika bakgrund och kompetens vilket gör att vi kompletterar varandra och hjälps åt. Vi är måna om ett öppet och positivt klimat och att ha roligt tillsammans.                                                                                                                   
Tjänsten kommer att vara placerad på hjälpmedelscentralen i Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter
Som hjälpmedelskonsulent använder du ditt kunnande och din erfarenhet för att hitta lösningar tillsammans med förskrivare och brukare. Du arbetar konsultativt och ger förskrivare expertstöd kring hjälpmedel. En stor del av arbetstiden är administrativ och du trivs därmed att jobba vid dator och via telefon.
Du kommer att arbeta med medicinska behandlingshjälpmedel. Det innebär hjälpmedel så som t.ex. andningshjälpmedel, infusionspumpar, kompressionsutrustning och epilepsilarm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Sakkunnig inom specifika hjälpmedelsområden.
  • Informera, utbilda och ge råd till förskrivare både via telefon och vid utprovningar.
  • Ansvara och hålla i förskrivarutbildningar.
  • Medverka vid sortimentsurval och upphandlingar.
  • Följa utvecklingen inom ditt område.

Du kommer att arbeta både självständigt och i team med konsulenter, tekniker samt personer inom administration och lager/logistik.


Din kompetens
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har några års klinisk erfarenhet inom yrket. Det är meriterande om du har jobbat med medicinska behandlingshjälpmedel och kanske även varit förskrivare av dessa. Har du dessutom jobbat med barn så är det en värdefull kompetens.
Du lockas av att ta ett steg tillbaka från den direkta patientkontakten och önskar nu ta en mer konsultativ roll och jobba främst mot förskrivarna i Sörmland. Då övervägande del av dina arbetsuppgifter är administrativa så är det meriterande med kunskap och erfarenhet av officepaketet och att du har lätt att formulera dig i tal och skrift.
Du jobbar utifrån ett strukturerat arbetssätt, vill erbjuda en hög service, har god förmåga att arbeta självständigt, men ser samarbete som en självklarhet för att nå bästa resultat.

Uppdraget är länsövergripande och innebär en del resor och därför är B-körkort ett krav.
Meriterande om du har kunskap i förskrivningssystemet Websesam.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform 
Tillsvidareanställning med tillträde 2025-04-01 eller enligt överenskommelse.
Arbetstiden är förlagd till kontorstider mån-fre.

Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Annelie Söderbäck, 072-148 08 34.
Facklig företrädare söks via kontaktcenter, 016-10 30 00.


Kom och jobba hos oss inom hjälpmedelsverksamheten!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-12-02.
Intervjuer kan komma att ske löpande.



Se våra förmåner

Följ oss gärna på Facebook och Instagram

Förvaltning:
Hälso- och sjukvården

Kommun:
Eskilstuna

Referensnummer:
RLSV-24-474

Arbetstid:
Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse

Publicerat:
2024-11-18

Sista ansökningsdatum:
2024-12-02

Annonsansvarig:
Platsannonsering

Sök jobb Tillbaka till lediga jobb