Kundservicemedarbetare till Mälartåg kundservice (vikariat)
Eskilstuna
Vi söker vikarie som kundservicemedarbetare till Mälartåg Kundservice!
Om oss
Region Sörmland har i uppdrag från Mälardalstrafik att driva och bemanna Mälartåg Kundservice sedan december 2021. Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framförallt med tåg.
Mälartåg kundservice är en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av verksamhetens viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att utföra uppdraget väl. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.
Våra öppettider är vardagar klockan 6–22 och helg klockan 7–20 vilket inledningsvis också kommer att motsvara dina arbetstider via ett rullande schema. Dina arbetstider kan dock komma att förändras i takt med att verksamheten utvecklas. Förläggningen av arbetet sker i våra lokaler i Eskilstuna, måndag-söndag, årets alla dagar. Anställningen inleds med en utbildning på tre veckor, där vi går igenom uppdraget, arbetssätt och arbetsuppgifter.
Dina Arbetsuppgifter
- Vara tillgänglig och svara på inkommande telefonsamtal.
- Besvara chattar.
- Handlägga och besluta om ersättning vid försening.
- Registrera och handlägga inkomna kundsynpunkter.
- Hantera frågor och kommentarer i social media.
- Hantera förfrågan av ledsagning.
- Vid teamledares frånvaro felanmäla vid större driftstörningar eller driftstopp.
- Utbildning av nya kollegor i driften.
- Löpande kunskapsinhämtning/kompetensutveckling.
- Agera support till trafikutövarens ombordpersonal via telefon
Arbetsuppgifterna kan ändras i takt med att verksamheten utvecklas.
Din kompetens:
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet, gärna inom kundservice eller liknande område. Har du tidigare arbetat med kundkontakt är det meriterande och en fördel i rollen.
Du är serviceinriktad och professionell, med ett naturligt fokus på kundens behov. Du är noggrann, ansvarstagande och trygg i att fatta snabba beslut. Lösningsorientering är en av dina styrkor, och du trivs med att arbeta i pressade situationer där din flexibilitet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt kommer till sin rätt.
För att lyckas i rollen krävs mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Som kundservicemedarbetare arbetar du med att ge stöd och hjälp till resenärer via telefon, chatt och mejl. Med dator och telefon som dina främsta verktyg hanterar du ärenden snabbt och effektivt, samtidigt som du sitter i ett öppet kontorslandskap tillsammans med dina kollegor. I ditt arbete kommunicerar du med resenärer samtidigt som du arbetar vid två datorskärmar, samarbetar nära både kollegor och trafikutövaren, och bidrar till att nå gemensamma och individuella mål.
Därför är det viktigt att du har god systemvana, är lyhörd och har lätt för att samarbeta. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik och där ditt arbete gör skillnad för våra resenärer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Anställningsform
Vikariatsanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Biträdande enhetschef, Caroline Johansen, caroline.johansen@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på Mälartåg kundservice!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-02-09.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
- Förvaltning:
- Hållbar regional utveckling
- Kommun:
- Eskilstuna
- Referensnummer:
- RHRU-25-004
- Arbetstid:
- Tidsbegränsad, 100%, Tillträde enligt överenskommelse till enligt överenskommelse
- Publicerat:
- 2025-01-27
- Sista ansökningsdatum:
- 2025-02-09
- Annonsansvarig:
- Platsannonsering