Om du har fakturafrågor
Region Sörmland/Redovisningsservice har ett gemensamt telefonnummer för kundfakturafrågor: 016-10 56 00. Du når oss klockan 9:30-11:30 alla helgfria vardagar.
Det går även bra att skicka e-post till fakturafragor@regionsormland.se.
Knappval på telefonen när du ringer:
1 = Kund och patientfakturor
2 = Glasögonbidrag
3 = Leverantörsfakturor
Följande kundfakturafrågor hanteras av Redovisningsservice:
- När ska fakturan betalas?
- En fakturakopia önskas
- Jag har frågor om saldo på mitt e-frikort
Övriga frågor hänvisas till behandlande klinik/avdelning. Aktuellt telefonnummer framgår på fakturan.
Om du inte betalar i tid
Fakturor som inte blir betalda i tid lämnas över till Amili (tidigare Visma), som därefter hanterar all påminnelse- och inkassohantering enligt riktlinjer från regionen. Du får också betala en extra avgift, plus ränta.
Om du önskar dela upp din skuld i en avbetalningsplan, kontakta Amili så snart som möjligt.
Som privatperson kontaktar du Amili genom att logga in på deras hemsida www.mittarende.se eller på telefonnummer 0771-23 24 00. På grund av sekretess besvaras inte specifika fakturafrågor på e-post till privatpersoner. Företag kan dock gärna mejla på kundservice@amili.se.
Söker du vår fakturaadress?
Här hittar du vår fakturaadress och mer information om hur du fakturerar oss.