Om du har fakturafrågor

Region Sörmland/Redovisningsservice har ett gemensamt telefonnummer för kundfakturafrågor: 016-10 56 00. Du når oss klockan 9:30-11:30 alla helgfria vardagar.

Det går även bra att skicka e-post till fakturafragor@regionsormland.se.

Knappval på telefonen när du ringer:

1 = Kund och patientfakturor
2 = Glasögonbidrag
3 = Leverantörsfakturor

Följande kundfakturafrågor hanteras av Redovisningsservice:

  • När ska fakturan betalas?
  • En fakturakopia önskas
  • Jag har frågor om saldo på mitt e-frikort

Övriga frågor hänvisas till behandlande klinik/avdelning. Aktuellt telefonnummer framgår på fakturan.

Om du inte betalar i tid

Fakturor som inte blir betalda i tid lämnas över till Visma, som därefter hanterar all påminnelse- och inkassohantering enligt riktlinjer från regionen. Då får du dessutom betala en extra avgift, plus ränta. För den som behöver kan det finnas möjlighet att dela upp sin skuld i en avbetalningsplan. Den som fått en påminnelse eller ett inkassokrav och har frågor eller vill diskutera sitt ärende, bör kontakta Visma så snart som möjligt. Om du har frågor om påminnelser och/eller inkassokrav kan du kontakta Visma på telefonnummer 0771-23 24 02 eller på e-post kontakt.vfs.se@visma.com .

Söker du vår fakturaadress?

Här hittar du vår fakturaadress och mer information om hur du fakturerar oss.

Frågor och svar

Uppdaterat: 2 maj 2024
HWRD