Om du har fakturafrågor
Region Sörmland/Redovisningsservice har ett gemensamt telefonnummer för kundfakturafrågor: 016-10 56 00. Du når oss klockan 9-14 alla helgfria vardagar, lunch kl 12-13. Dag före röd dag och klämdagar har vi öppet 9-12.
Det går även bra att skicka e-post till fakturafragor@regionsormland.se.
Knappval på telefonen när du ringer:
1 = Kund och patientfakturor
2 = Glasögonbidrag
3 = Leverantörsfakturor
Följande kundfakturafrågor hanteras av Redovisningsservice:
- När ska fakturan betalas?
- En fakturakopia önskas
- Jag har frågor om saldo på mitt e-frikort
Övriga frågor hänvisas till behandlande klinik/avdelning. Aktuellt telefonnummer framgår på fakturan.
Om du inte betalar i tid
Fakturor som inte blir betalda i tid lämnas över till Visma, som därefter hanterar all påminnelse- och inkassohantering enligt riktlinjer från regionen. Då får du dessutom betala en extra avgift, plus ränta. För den som behöver kan det finnas möjlighet att dela upp sin skuld i en avbetalningsplan. Den som fått en påminnelse eller ett inkassokrav och har frågor eller vill diskutera sitt ärende, bör kontakta Visma så snart som möjligt. Om du har frågor om påminnelser och/eller inkassokrav kan du kontakta Visma på telefonnummer 0771-23 24 02 eller på e-post kontakt.vfs.se@visma.com .
Söker du vår fakturaadress?
Här hittar du vår fakturaadress och mer information om hur du fakturerar oss.